تبیان، دستیار زندگی
این خدمات به صورت شبانه‌روزی و متناسب با...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیض حضور


در ایام نوروز و دهه فاطمیه با اجرای ویژه برنامه «فیض حضور» به تمامی كاروان‌ها و اردوهای زیارتی رضوی خدمات مختلف فرهنگی، تبلیغی و مذهبی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به اینكه ارائه خدمات فرهنگی به اردوها و كاروان‌های زیارتی در حرم مطهر رضوی سابقه‌ای قریب به 10 سال دارد، خاطرنشان كرد: خدمات فرهنگی به اردوها و كاروان‌های زیارتی با محوریت رواق‌دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر رضوی، ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی شكل گرفته است.

فیض حضور

وی با بیان اینكه ویژه برنامه‌های فرهنگی از سوی بخش اردوهای زیارتی این معاونت هر روزه به مشتاقان كاروان‌های زیارتی خدمات ویژه ارائه می‌شود، تصریح كرد: برگزاری سخنرانی، مداحی، كارگاه‌های آداب زیارت، مناجات‌خوانی و قرائت زیارت از برنامه‌هایی است كه به صورت زنده یا در قالب‌های صوتی و تصویری برای زائران گروهی بارگاه منور رضوی در ایام نوروز 92 اجرا می‌شود.

پذیرش این گروه‌ها از طریق دریافت تقاضای خدمات فرهنگی آن‌ها به صورت تلفنی، مكاتبه‌ای و حضوری انجام می‌شود.

ارتقاء دیدگاه‌های معرفتی زائران حریم رضوی

حسینی اظهارداشت: ارتقاء دیدگاه‌های معرفتی زائران در حرم مطهر رضوی، هدفی است كه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با ارائه خدمات فرهنگی به زائران گروهی و كاروان‌های زیارتی انجام می‌دهد.

وی اضافه كرد: این خدمات به صورت شبانه‌روزی و متناسب با سطح تحصیلات، مقطع سنی و جنسیت گروه‌ها در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.

حسینی افزود: در ویژه برنامه «فیض حضور» در تمامی نیمه شب‌های نوروز 92 برنامه مناجات‌خوانی برای گروه‌ها و كاروان‌های زیارتی تدارك دیده شده است.

وی ابرازداشت: به كلیه زائران و كاروان‌های زیارتی كه در این برنامه‌ها شركت می‌كنند، هدایایی فرهنگی متناسب اهداء شده است.


بخش حریم رضوی